April 14, 2009

aku bengang ..

Hari Sabtu ari tu aku, mem dan anak pompuan aku Ashiqin balek kampung rumah mertua aku ...saja-saja balek sebab dah sebulan tak balek. Teringat aku nak tuka lampu meter trip mailej kete Waja aku yg dah terbakar hampir 2 bulan . Aku ajak Musa adek ipar aku temankan aku pegi ke pekan Masjid Tanah.. pusing-pusing hampir 20 min jumpalah workshop wiring kete . Selepas sosek-sosek dgn wireman dia pun setuju nak buat..hampir dlm 1/2 jam dah siap tuka lampu..

aku : Brapa?
w/m: 30 ringgit ...
aku : wah!! tuka itu lampu kecik tu pun 30 ringgit...
w/m : lagi kecik itu lampu lagi mahal maa...itu lampu 25 ringgit...dia punya upah 5 ringgit..

pelik gak aku ..aku tengok dia bukak dan pasang balek cover tu leceh jugak..takan upah 5 ringgit.. lampu tu kecik aje takanlah 25 ringgit..

tu yg aku bengang tu...$%^&*@#!@!@ tak puas ati ..
takpelah lainkali aku buat sendiri..

No comments: